وجوب حجاب در ديگر اديان الهي!؟!
جلباب
وبلاگي تخصصي حجاب

يافته است:
و همچنين زنان، خويشتن را بيارانيد به لباس مزّين به حيا و پرهيز، نه (مزيّن) به زُلفها (موي سر ـ گيسو) و طلا و مرواريد و رخت گران بها.(5)

و شما را زينت ظاهري نباشد از بافتن موي و مُتَجَلّي شدن به طلا و پوشيدن لباس، بلكه انسانيت باطني در لباس غير فاسد، روح حليم و آرام كه نزد خدا گرانبهاست. زيرا بدين گونه، زنان مقدسه در سابق نيز كه متوكل به خدا بودند خويشتن را زينت مي نمودند و شوهران خود را اطاعت مي كردند، مانند ساره كه مطيع ابراهيم بود.(6)قرآن كريم و تورات و انجيل مردم را از اين گناهان بر حذر داشته‌اند و كساني كه امروز ادعاي پيروي از اين دو پيامبر بزرگ را مي كنند، اگر راست مي گويند بايد به دستورهاي كتاب مقدسشان عمل كنند. امّا متأسفانه اكثر بي بندوباريهاي زنان از جانب اينان به سراسر عالم سرايت كرده است.
آنها فقط ادعاي پيروي از حضرت موسي و عيسي را دارند. ولي در حقيقت، بندة هوي و هوس خود هستند نه بندة خداوند بزرگ به همان گونه اي كه برخي از مسلمانان نيز چنين هستند.
ثانياً: از زماني كه اروپا از نظر علم و صنعت رشد چشمگيري كرد به همان نسبت از دين و مسايل معنوي دور شد كه يكي از آنها رواج فساد و برهنگي در بين بسياري از زنان آنها مي باشند.
غير از اين دستورات، كه در كتاب مقدس براي زنهاي يهودي و مسيحي آمده است و اگر آنها مخالفت كنند گنهكار محسوب مي شوند، آنها در روز قيامت به خاطر بي حجابي خود به خاطر اينكه به دستورات قرآن كريم عمل نكرده اند مورد مؤاخذه قرار خواهند گرفت چرا كه شريعت حضرت موسي و عيسي با آمدن شريعت مقدس اسلام نسخ شده و همة اهل كتاب بايد از اسلام پيروي مي كردند كه نكرده اند. لذا از اين نظر نيز آنها گنهكار هستند.
حاصل آنكه، كتابهاي آسماني پيروان خود را از بي حجابي و بي بندوباري كه در اثر نبود حجاب پيدا مي شود نهي كرده اند، لذا زنهاي يهودي و مسيحي طبق دستورات كتاب مقدس اگر رعايت حجاب نكنند گنهكار محسوب مي شوند.

منابع مورد استفاده :

1.تورات، ناشر انجمن كتاب مقدس ايران، سفر پيدايش، باب 24، فقره 64 و 65، چاپ دوم در ايران، 1987،

2.تورات، كتاب رُوت، باب دوم، فقره 8 و 9

3. تورات، كتاب رُوت، باب سوم، فقرة 15.

4.تورات، كتاب اِشَعياء نبي، باب سوم، فقره 16 - 25

5. رسالة اول پولس رسول به تيمو تاؤس، باب دوم، فقره 1 و 9 و 15.

6. رسالة پطْروس رسول، باب سوم، فقره 1 ـ 6.

 

منابع جهت مطالعه بيشتر:
1.مجموعة آثار ج 19 استاد شهيد مطهري.
2. بهشت جوانان، اسدالله محمدي نيا.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 352
بازدید کل : 25522
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1